Antwoorden

Hoe kan ik retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel dan zul je binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel aan ons kenbaar moeten maken dat je het artikel wil retourneren. Vervolgens kan je het binnen 14 dagen kosteloos aan ons terugsturen. Indien producten verder zijn gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen (is het product gedragen) dan kunnen wij de waardevermindering aan je doorberekenen.

Wij raden je aan voor retourneren het retourformulier te gebruiken, dit bevordert een spoedige afhandeling. Je mag ook op een andere manier retourneren, mits duidelijk is dat je het artikel wil retourneren.

Op het moment dat je retour is verwerkt ontvang je een retourbevestiging. De terugbetaling kan maximaal 14 dagen duren, maar gebeurt doorgaans binnen 1 week. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat je aantoont het te hebben verzonden.

Retour via het postkantoor of PostNL servicepunt

  1. 1. Ga naar ons online retourplatform: https://sgurban.shipping-portal.com 
    Of als het zelf wilt doen, gebruik hiervoor dan het retourformulier of klik hier om het modelformulier voor herroepingsrecht te downloaden. Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan het pakket dat je retour wilt sturen.
  2. 2. Plak de retoursticker op je pakket.
  3. 3. Geef je pakket af op het PostNL servicepunt of andere servicepunt indien van toepassing.
  4. 4. Bewaar het verzendbewijs goed.

Voorwaarden
De geleverde goederen mogen alleen ter controle – bijvoorbeeld om te passen – gebruikt worden en moeten met origineel etiket worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk). Als er waardevermindering optreedt omdat een artikel meerdere keren is gebruikt, dan mogen wij hiervoor een vergoeding eisen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk. Wanneer het artikel bij ons binnengekomen is en goed is verwerkt, ontvang je een retourbevestiging die je hiervan op de hoogte stelt. In het geval je meerdere bestellingen hebt geplaatst: het is helaas niet mogelijk om artikelen vanuit verschillende bestellingen te combineren tot één retourzending.

Herroepingsrecht:

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of klik hier om het modelformulier voor herroepingsrecht te downloaden.

Downloaden

Terug naar boven

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling tot 14 dagen nadat je de overeenkomst hebt herroepen aan ons terugsturen.
Maak hiervoor gebruik van ons retour platform: https://sgurban.shipping-portal.com 

Terug naar boven

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Als een artikel je niet past of bevalt, kun je alle ongedragen artikelen met de labels er nog aan vast probleemloos en gratis naar ons terugsturen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Terug naar boven

Waar kan ik mijn te retourneren artikelen naartoe sturen?

Maak het liefst gebruik van ons retour platform: https://sgurban.shipping-portal.com, en anders:
SG-UrbaN Fashion Wear

Postbus 51026
3007 GA Rotterdam

Terug naar boven

Hoe vul ik het retourformulier in?

Vul hier het artikelnummer in van het artikel dat je terug wilt sturen. Het artikelnummer is terug te vinden op je factuur. Daarna vul je de retourreden in (= optioneel). De omschrijvingen van de retourredenen zijn terug te vinden op je retourformulier. Voeg het formulier toe aan je retour bestelling en gebruik de retoursticker indien aanwezig en stuur het naar:

Maak het liefst gebruik van ons retour platform: https://sgurban.shipping-portal.com, en anders:
SG-UrbaN Fashion Wear

Postbus 51026
3007 GA Rotterdam

Terug naar boven

Ik ben mijn retourformulier kwijt.

Mocht je onverhoopt geen retourformulier hebben ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt, print dan de bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen uit en voeg deze aan het retourpakket toe.

Downloaden

Terug naar boven

Wanneer ontvang ik mijn geld terug van een geretourneerd artikel?

Vanaf het moment dat je de bestelling opstuurt via een PostNL Servicepunt, kan het een week duren voordat wij je bestelling hebben ontvangen in ons distributiecentrum. Na ontvangst worden de geretourneerde artikelen gecontroleerd, waarna wij de bank of creditcardmaatschappij opdracht geven tot het terugstorten van de betaling van de geretourneerde artikelen. Wanneer een volledige bestelling wordt geretourneerd dan zullen ook de verzendkosten worden teruggestort (indien van toepassing). Afhankelijk van je bank / creditcard instantie kan het enkele werkdagen tot uiterlijk 14 dagen duren voordat je het geld daadwerkelijk op jouw creditcard- of bankrekening hebt staan.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ons hebt betaald, tenzij je ons toestemming geeft voor een ander betaalmiddel. Hier zullen dan voor jou nooit extra kosten aan zijn verbonden.

Bij betaalwijze Afterpay:

Wanneer je een artikel retour stuurt, kan het tot +/- 2 weken duren voordat deze retourzending verwerkt is in ons systeem. Zodra deze retour is verwerkt, zal Afterpay automatisch dit openstaande bedrag kwijtschelden of verrekenen. Je ontvangt dan een herziende factuur van Afterpay.

Terug naar boven

Wat moet ik doen als ik een verkeerd/beschadigd artikel heb ontvangen?

Blijkt een product, ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontroles en hoogwaardige kwaliteitseisen, tijdens het gebruik toch reden te geven tot retour (product- of fabricagefouten), stuur dit dan aan ons terug. Mocht je geen retourformulier meer hebben stuur dan in ieder geval je volledige naam, adresgegevens en bestelnummer (dit kan je terugvinden in je bestelbevestiging of opvragen bij onze klantenservice) mee in het pakket. Wij zullen de retourzending zo snel mogelijk verwerken en je bericht geven.
Terugsturen kan naar het volgende adres:

Maak het liefst gebruik van ons retour platform: https://sgurban.shipping-portal.com, en anders:
SG-UrbaN Fashion Wear

Postbus 51026
3007 GA Rotterdam

Terug naar boven

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?

Helaas is het niet mogelijk om bestelde producten kosteloos, via de webshop, te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat, kleur of zelfs een geheel ander product. Wil je toch een ander product, maat of kleur dan kan je dat doen door de verkeerde artikelen te retourneren en de juiste te bestellen.

Terug naar boven

Kan ik een artikel uit de sale retourneren?

Ja dit is mogelijk. Voor het retourneren van sale artikelen gelden dezelfde voorwaarden als voor het retourneren van niet afgeprijsde artikelen

Terug naar boven

Moet ik een ontvangstbewijs bij retourneren ontvangen?

Als je geen ontvangstbewijs ontvangt bij het retourneren, bijvoorbeeld doordat je het inlevert bij een onbemand punt, dan valt het onder je eigen verantwoordelijkheid. SG-UrbaN is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van het pakketje.

Terug naar boven